
CAN-AM Ryker, to trójkołowy motocykl. Pojazd posiada dwa koła z przodu i jedno z tyłu. Nie brakuje też automatycznej skrzyni biegów, a kierownica przypomina tą motocyklową. Prędkość maksymalna wynosi 170 km/h. Obciążenie maksymalne wynosi 160 kg.
Wygląda nieco jak pojazd customowy, mówi Dagmara Kowalczyk z redakcji Raport TVN Turbo.
To nietypowe połączenie motocykla z trójkołowcem oraz quadem testowaliśmy w tym roku także w Portugalii. W skrócie jest to trójkołowiec, jednak działający na zupełnie innej zasadzie, niż skuter typu Piaggio MP3, Yamaha Tricity czy Peugeot Metropolis. Tutaj przednie koła nie wychylają się w żadną ze stron, a technika pokonywania zakrętów jest identyczna jak w przypadku quada. Dlatego nie jest potrzebne żadne motocyklowe doświadczenie. Wystarczy jedynie początkowa doza sporej ilości pokory i poznanie sposobu oddziaływania praw fizyki na tę konstrukcję.
Pierwsze winkle pokonuję bardzo ostrożnie, mam problem z wyczuciem szerokości przedniej osi, trochę sztucznie zaczynam balansować tyłkiem w zakrętach i niepotrzebnie walczę z kierownicą pomimo niskich prędkości na asfalcie. Przypomina się mój pierwszy raz na gokarcie albo skuterze śnieżnym. Po prostu początkowe 10 kilometrów zapewnia nadmiarową ilość wrażeń, które ciężko przekazać werbalnie. Trzeba tego samemu spróbować u jakiegoś dealera.